Er det kun mig der syntes det er noget fis at kvitteringer bliver printet på et ark A1 papir? Eller er dette et sted hvor Butikker generelt muligvis kunne spare lidt på miljøet og deres eget indkøb af bonpapir. (set i forhold til pap sugerør deslige)

  1. Da jeg studerede erhvervsøkonomi for alt for mange år siden, blev det specificeret at det er et lovkrav at kunden skal have kvittering/faktura. Jeg husker også for år tilbage i en given butik(dog ikke om lige dette var i Danmark) at hvis ikke du fik kvitteringen, kunne du reklamere i kundeservice og få et eller andet dumt for det.

  2. Hvordan kan man nogensinde fra butikkens side håndhæve et krav om at kunden skal have en kvittering? "JAMEN DU SKAL TAGE DEN!!!"

  3. I Italien eksempelvis er det også lovkrav for kunder at beholde kvitteringen (kan ikke lige huske hvor længe). Man kan nogen gange se betjente give bøder ud foran butikker til kunder uden.

  4. Det er de blevet gode til mange steder, tror jeg sidst lagde mærke til i en netto et sted at jeg blev spurgt om en kvittering, og først når man svare ja så bliver der trykket print.

  5. I Bilkas selvscanningskasser skal man dog scanne bonnen ved udgang. Så man modtager den både digitalt (hvis man har Storebox/Bilka Plus, eller betaler med MobilePay) og i hånden...

  6. det er det jeg plejede at gøre. ser ingen årsag til at spilde så meget papir. Hver gang jeg sad i kassen, var skraldespanden fuld af papir. Hvorfor ikke bare bruge 1 sekund på at spørge, og sparer papir?? det er ikke kun bedre for klimaet men er også mere effektivt ikke at skulle smide den ud, og skifte rullen ud konstant

  7. PREACH! Når folk i Brugsen siger "den sidder du bare ud" til mig svarer jeg tit: "næh! Jeg gider faktisk slet ikke at printe den"

  8. brokker du dig nu igen>? jeg ska'ha en selvbetjenings stander bare for kvitteringsmuligheder. en fuld menu med dankortkvittering, indkøbsoversigt, QR som side, og såenbucket af dankort kvitteringer

  9. sådan var det da jeg arbejdede i Aarhus Street Food. Der skulle man trykke på print ellers spyttede den ikke noget ud. Sjovt nok kun dem der arbejdede for Midttrafik eller The Call Company som bad om kviteringer for deres popsicles ;)

  10. Kan se at OPs kvittering er fra Bilkas ScanSelv kasser - Ved disse kan man frabede sig kvitteringen, og vælge kun at få scanningsmærket, hvilket fylder 1/6 af hele kvitteringen

  11. men jeg gider ikke se mcdonaldsreklamer på YouTube og websites bare fordi de har adgang tilman dankorthistorik... så bruger cash for adfærdsøkonomien.

  12. Fun fact, I gamle dage (før år 2000) stod hele kortnummeret på dankort-bonnen, og der var ikke noget der hed CVC kode. Så man kunne i princippet bruge en andens bon til at handle for over nettet, det eneste man skulle gætte var udløbsdatoen. Heldigvis er sikkerheden forbedret siden dengang XD

  13. Jeg ved ikke hvor du handler henne, men jeg har aldrig set en kvittering blive printet på 594x841 mm papir (A1 størrelse).

  14. Det er lige skiftet over til normale kvitteringer for et par måneder siden men Harald Nyborg plejede at printer kvitteringer på en normal A4 printer med A4 papir.

  15. Hvis det ikke var forkert iht. miljøet*, så kunne det da være "sjovt" som butik at printe A3 ark som kvitteringer og hver gang sige sætningen: "Så håber jeg ikke kvitteringen bliver væk, høhø!"

  16. Det var nu også mere for at fremme forståelsen ;) ellers er det godt nok også en stor letmælk jeg har fået fat i.

  17. Det værste ved det er sgu da at bon-papiret ikke kan genbruges pga.... reasons. Jeg ved sgudda ikke hvorfor, andet end vi har fået at vide det er strengt forbudt at smide bon'en i papirskraldespanden..

  18. Jeg vil gætte på at det er fordi bonpapir ikke er normalt papir. Det er nemlig varmefølsomt, så de steder papiret varmes er der det bliver mørkt. På den måde behøver man ikke blæk, så det bliver et mere simpelt system.

  19. Det burde simpelt hen være muligt at lave et system hvor en sådan kvittering som udgangspunkt opbevares elektronisk. Hvis man betaler med kort burde det ingen sag være at finde den frem igen i tilfælde af skade el. lign. på produktet.

  20. Det findes allerede (Storebox - og du kan også få det i Mobilepay med tilknyttede kort). Desværre er det ikke alle butikker der er tilknyttet, men jeg får f.eks. som udgangspunkt ikke en papirbon når jeg handler i Rema eller Jem&Fix - det kører elektronisk med mindre jeg aktivt forlanger en bon.

  21. tænker ikke jeg skal returnere mælken, men drømmescenariet er jo bare et automatisk system der sender kvitteringer til en indbox i den bank hvor kortet er tilknyttet. Men det der med at lave et IT system har vi jo flere gange set herhjemme at det kan være besværligt og meget dyrt. Jeg tænker umiddelbart godt at man kan få printet samme information lidt mindre, tættere og ud til margenerne på samme maskine.

  22. Der er også forretninger, der sender kvittering digitalt til dem, der måtte ønske det. Det kræver selvfølgelig, at man vil dele sin mail med dem.

  23. Jeg bruger app'en Storebox. Der kommer dine kvittering hvis den butik du handler i, er tilmeldt. Og du skal ikke aflevere din mail til butikken.

  24. Nej a1 er fint vi skal bare skære mellemrum ned og enten lade teksten fylde ud til siderne mere eller gøre teksten tydeligere/tykkere (ja jeg ved godt det ikke er a1)

  25. Min vens mor brugte engang dankort kvitteringen til at tjekke om hendes søn havde købt det rigtige fra det rigtige kort, og - jeg arbejde i føtex - nogle (No hate) ældre mennesker forlanger den stadig, efter de har pakket deres varer og jeg har smidt den ud for at fortsætte til næste kunde

  26. Her hvor jeg arbejder, der skal den printes ud. Den printer bare løs om jeg så rør ved maskinen eller ej.

  27. Tror sku ikke at hverken plastsugerør eller bon'er på ultra tyndt papir gør nogen synderlig forskel i det store klima regnskab....

  28. Er det ikke noget med at papirsugerør faktisk er dårligere for miljøet end plastiksugerør, fordi de er sværere at lave og kræver træ i omløb? Jeg er kæmpe fan af metalsugerøret.

  29. Jeg synes det er noget fis at kommentere ligegyldige grammatiske fejl. Og grammatiske fejl er ligegyldige indtil de forstyrrer meningen.

  30. Selvfølgelig har du ret, men 2 min. googling (så ta' det med et gran salt eller søg lidt selv) fortæller mig at sådan en normal bon måske udleder svarende til 2,5 g CO2 (så lad os sige en stor udleder 5 g) [1], mens en liter letmælk udleder ca. 1000 g CO2e [2].

  31. Så, dortedorte, nu er det jo heldigvis ikke mig det handler om, men samtlige kvitteringer der udskrives i Danmark hver eneste dag. så er regnskabet lidt anderledes.

  32. Overdrivelse fremmer forståelse. Lad nu være med at tage alting bogstaveligt, det er ret tydeligt at OP ikke tror det rent faktisk er et A1 papir.

  33. Jeg arbejder i en Fakta, og når jeg en sjælden gang i mellem sidder ved kassen, så spørger jeg altid om kunden vil have kvitteringen med, inden jeg printer den ud.

  34. Nu har jeg ikke selv været butiksmedarbejder, men jeg kunne forestille mig, det ikke er alle kasseapparater, der overhovedet giver valget om, hvorvidt kvitteringen skal udskrives?

  35. Sjovt. Man lærer også lynhurtigt, hvem der gerne vil have og hvem der ikke vil. Jeg har bejtent folk for +2000 i et supermarked, der ikke vil have den. Men fru hansen på 78 skal død og pine have den og også gerne Sulema der ikke kan snakke dansk. Man ved det bare. Man kan ligeså godt trykke print på forhånd.

  36. Fordi jeg har lyst til mælk, det er indiskutabelt. Hvad der højst sandsynligt også er indiskutabelt er at den kvittering kunne have været på den halve plads uden uden at der skal gøres andet end at skrive en ny standard til den printer.

  37. Altså, er der ingen herinde der benytter sig af selvbetjeningskasser eller? Dér kan man ofte vælge ikke at få en kvittering, så den slet ikke spytter noget papir ud.

  38. Kan godt bruge listen med med købte varer og deres priser nogle gange (ca. 15% af denne bons længde) - men er der nogensinde nogen, der har brug for dankort-halløjet i bunden? Jeg kigger aldrig på det, så ved ærligt talt ikke engang, hvad der står.

  39. Lev livet og brug din energi på noget andet. Vi er et lille land og vores klimaaftryk er forsvindende lille.

  40. Uha, det ville jeg gerne. Men nu havde jeg lige en mulighed for at bruge den flair der hed brok, og det her vil jeg gerne brokke mig over. Og det kan jo være at vi faktisk bliver set som et forgangsland af rigtigt mange andre større lande som så kan tage nogle ting til sig! Måske, hvem ved... jeg gør ikke.

  41. Du kunne jo lade hver med at få en bon (i min bilka spørger de). Og da det er bilka du har handlet i kan du jo bare bruge bilka appen og få din bon digitalt Ved selv checkout kan du bare sige bej til bon

  42. Føtex prøvede at droppe dem for nogle år siden. En medarbejder sagde de havde sparet et sted mellem 1 og 4 mil.

  43. Overhovedet ikke, men mener at man ude at skulle ændre andet i opsætningen af teksten kunne spare halvdelen af papiret den kvittering udgør.

  44. Du kan bare tilmelde dog Storebox så kommer en del af dine kvitteringer på mail. Netto, Bilka og flere er blandt deltagerne.

  45. Det går i den rigtige retning med butikker der indfører scan selv med mobilen. Nettos Scan and Go er dog pisseirriterende at bruge, fordi man skal verificere med NemID hver gang.

  46. Meld dig til storebox og grøn profil så er der flere steder du ikke får kvittering andre steder end digitalt.

  47. Jeg er tilmeldt, men der er godt nok ikke mange steder det virker :-( Det gjorde en del steder i starten, men så holdt det op.

  48. Altså man kunne også helt fjerne papir bonnen og få et standard API op hvor man kan få sine digitale bonner uden en butik ejer det

  49. Shit man. Den kvittering er jo næsten lige så lang, som den man får, når man bare har købt enkelt cheeseburger på McD

  50. I den dagligvarebutik i byen hvor min mor bor, så hvis man ikke har købt mere end 3 ting, så skal man selv bede om at få en bon med, da de ikke vil spilde papir på så få ting. Resten af tiden spørger de.

  51. Det værste er jo kraftedeme at Føtex og Bilka ved deres selvbetjeningskasser i nogle varehus, også har opstilt scannere hvor man skal scanne stregkoden på sin bon for at komme ud. Jeg ved ikke hvem det var, der valgte at gå full retard med den beslutning.

  52. Hvorfor er det ikke noget VISA/bankerne/Mastercard implementerer digitalt? Jeg havde allerede drømmen om det i 00’erne. Men den komplet idiotiske brance skal altid være langsom i optrækket

  53. Det er de også hvis folk ellers gad at benytte sig af de apps langt de fleste butikskæder (i hvert fald næsten samtlige dagligvare butikskæder) har til rådighed. Mange gange skal man bare oprette en bruger, så det er gratis at bruge indtil man køber et medlemskab. Får jeg registreret mit køb på coop appen, kan jeg finde min kassekvittering derinde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author: admin