Hvorfor Nordnet?

  1. Ift. det med konkurs af børsmægler vs. bank så ville jeg ikke være så sikker på at det mest sandsynlige er at børsmæglerne går konkurs.

  2. Jeg vidste ikke at det kun var for likvide midler.. det giver mig mere ro i sjælen, for det betyder ikke så meget for mig. Men også det jeg tænkte på. Hvis jeg ikke bare får en forsikrings sum kastet min vej, men de rent faktisk overfører mine aktier i tilfælde af konkurs, hvor bliver de så overført hen? Min bank er self det oplagte svar.

  3. Hvilken bank har du? True, Nordnet er nemt. Nordeas er også meget nem at finde ud af, men tænker hellere ikke at det er grunden til at jeg har dem. Jeg tænkte nu mere på aktiesparekontoen og de 17% i stedet for de 42%. Og så muligheden for konkurs hvis en finanskrise rammer. Tænker også at alle har netbank og det nemt at sælge derfra.

  4. Kurtage. Det er det korte svar 😉 0,1% lyder ikke af noget. Men det bliver det, hvis du skal sælge aktier til 1 mill usd pr stk. Eller hvad med 40 mill usd pr stk?

  5. True og det er en god grund. Jeg ved ikke om kurtage opvejer det jeg sparer i skat. 17 og 42 er rimelig langt fra hinanden😅

  6. Sjovt nok så lod jeg mærke til at Nordea var på listen over banker som havde udestående ved Evergrand 😳 ser lige om jeg kan finde link.

  7. Jeg ville faktisk argumentere for at Nordea har større sandsynlighed for at går bankerot end Nordnet (ikke fordi jeg tænker at det nogensinde ville ske dog). Nordnet er ikke en rigtig bank og har altså ikke for mange fingre i kage dåsen så at sige. Nordnet tjener deres penge på salg og køb, så selvom det er panik og kun salg, så får de deres penge no problem - og hvis der er stress på så hæver de deres kurtage beløb. Det gjorde de da jeg solgte GME for 420 (live by the meme), det var en kurtage på sådan 92 dollars og det kunne ses at der var run på. Så jeg har stor tiltro til Nordnet i forhold til GME, man skal dog være opmærksom på at hvis der er meget run på så kan man måske ikke komme in på sin konto (server stress) - det oplevede jeg 2 gange undervejs - ikke fordi der skete forfærdelig meget de tidspunkter, men det er godt at have i tankerne at hvis alle mand skal tjekke deres Nordnet på engang så bliver de lidt stressede. De næste par uge bliver frem til midt Oktober bliver særdeles spændende...

  8. Jeg kan godt se pros og cons for begge sider af sagen. Jeg nævnte også kun nordea, fordi jeg så hvor flot de kom igennem 08 krisen og self fordi det er min egen bank.

  9. Banker er efterhånden arkaiske instanser som besværliggør en masse ting for deres kunder fordi de ukritisk har lånt penge ud i tidligere årtier, så jeg ville med sikkerhed ikke få lov at YOLO’e på en GME aktie gennem min bank fordi jeg “ikke har økonomi til det”. Men Nordnet stiller ingen spørgsmål, bare jeg kan betale. eToro er lidt det samme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author: admin