Funding af konto på IBKR

  1. Overfør i EURO så sker det som en SEPA overførsel. Det er både gratis og lynhurtigt. Jeg gjorde det i dag ved kl. 10 og penge var på konto senere samme dag. Bagefter veksler du til USD hos IBKR.

  2. Nu spørger jeg nok dumt . Men opretter du en udenlandsk overførsel? Jeg har sendt penge afsted i dag, så jeg ved ad gode grunde ikke om det virker endnu

  3. Måske men jeg synes virkelig IBKR’s app og hjemmeside er utrolig uoverskuelig og dårligt fungerende, så har sendt en mail udover den Secure message jeg sendte for 2 dage siden.

  4. Under deposit funds udfylder du wire transfer og der kan du udfylde beløb og fra hvilken bank. Derudover muligt at vælge at overføre usd hvilket letter processen senere. Når du trykker get instructions generes alle de informationer du skal bruge i din netbank for st lave en udenlandsk overførsel. Har selv gennemgået processen i sidste uge. Tog et par dage før pengene kunne ses på min IBKR konto men de kom fint igennem. Har i dag requested en DRS transfer efter at have ventet t+2 efter køb af en enkelt gme som forhåbenligt kan igangsætte DRS eventyret.

  5. Da jeg prøvede at lave en USD overførsel fra danske bank manglede jeg en bankkode på IBKR adressen, som man får oplyst udover JPMorgan adressen. Hvad gjorde du der?

  6. Der står et bank Account number - det skrev jeg ind. Ved ikke om det er det du tænker på? Derudover adresse og Swift koden.

  7. Jeg har overført med iban gennem banken. Gjorde det i går i dag fik jeg en bekræftelse fra interaktive brokers ved 10 tiden at pengene var overført. Konverteret euroene til usd. Købte en gme aktie i dag. Har ca 12 dollars til overs på kontoen. Tak for dip? Nu venter jeg 2 dage på at aktien er settled også laver jeg transferen. Så hvis alt spiller skulle der gerne være en DRS på vej fredag.

  8. Bare rolig, jeg er i samme båd! Det er bare køb af en enkelt aktie, så man kan få overført den ene aktie til CS og dermed få åbnet en konto, som resten af ens beholdning kan overføres til! Desværre er du et skridt foran mig. Jeg er endnu ikke nået til at skulle overføre mine aktier fra Saxo til IBKR, men jeg så nogen highlighte følgende post om overførsel fra IBKR til CS:

  9. Jeg er i gang med en oprettelse hos ibkr, men kæmper med identifikationen, jeg har sendt et billede af mit kørekort, men det er blevet afvist, hvad har i andre gjordt?

  10. Uploadede et billede af mit pas. Og til adresseidentifikation et brev fra banken. Blev godkendt ret hurtigt.

  11. Nogen der også har problemer med at få Fat i IBKR på deres livechat ? Har også skrevet en Secure message omkring flytning fra Nordnet til IBKR fordi Nordnet siger, at det er IBKR der skal starte overførslen?

  12. Deres kundeservice er virkelig ringe - jeg tror at du skal meddele IBKR om at du igangsætter en overførsel - det kan du vist gøre igennem en formular - men jeg er ikke sikker!

  13. Ligesom der er en skæringdato for aktier til at stemme, så er der også skæringdato for dividents.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author: admin