Nogen som har haft held med at oprette CS konto via IBKR, og så efterfølgende igangsat DRS overførsel fra Nordnet (eller Saxo)?

  1. Er i gang. Er ved IBKR stadier hvor jeg har oprettet ticket om DRS. Men der kan gå 2-3 dage inden de svare på min ticket/case. Når jeg får en bekræftelse på at de har overført så tager jeg fat i CS. Når jeg ved mere giver jeg en Update.

  2. Jeg vælger at overføre aktier via IBKR. Har hørt nok om Nordnet og problemer/modvillighed med DRS fra dem. Så når mine aktier i morgen skulle være ankommet fra Nordnet til IBKR, så vil jeg sende dem videre DRS til Computershare.

  3. Jeg har det problem at hverken IBKR eller Nordnet vil snakke med hinanden først. IBKR siger jeg skal oprette en incoming transfer men under broker information kan jeg ikke komme videre fordi Nordnet har givet mig et +46 nummer og ikke +45 Tør ikke ændre på landet da det jo er i Danmark jeg har konto.

  4. Jeg har oprettet en konto hos ibkr og igangsat overførsel fra Nordnet og fra nordea til ibkr. Derefter vil jeg overføre de aktier til cs. (Jeg køber ikke flere nye aktier, da jeg har nogle projekter jeg går og sparer op til).

  5. UPDATE: Har fået bekræftet fra IBKR at min GME aktie er på vej til Computershare. Status er Pending, så formoder jeg får en form for bekræftelse om et par dage. Herefter vil jeg tage kontakt til CS og fasttracke brevet til oprettelse af konto, så resten af mine GME shares kan enten overføres direkte til CS (hvis NN tillader det), ellers kommer de forbi IBKR og så videre til CS.

  6. Har selv XX Gme på Nordnet og leger også med tanken om at overføre dem fra NN til CS. Er der nogen der har lykkedes med dette? Hvad er årsagen til at oprette en IBKR først?

  7. Grunden til man går IBKR vejen er fordi Nordnet ikke tillader DRS, hvilket IBKR gør. Man opretter derfor en konto hos dem, køber en enkelt GME og Beder om at DRS den til CS. Når man så har en konto hos CS, kan man overføre resten af sin beholdning, da Nordnet skal bruge konto nr. med mere fra CS :) håber det var svar nok

  8. Hvis DRS overførsel fra IBKR til Computershare er færdig, så vil jeg anbefale dig at ringe til Computershare og bede dem at sende dig brevet med express. Det koster selvfølgelig, men det vil gå meget hurtigere. Dage i stedet for uger.

  9. PÅ IBKR ska du begära flytt för dina aktier från Nordnet bara från AF konto inte ISK enligt det här svaret jag fick.

  10. IBKR har godkendt min første overførsel fra IKBR til CS, som forventes at tage 5-6 dage. Såfremt alt ser alt ud til at spille, som det skal, vil størstedelen af mine aktier enten NN -> CS eller NN -> IBKR -> CS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author: admin