DET BLIVER SNART IKKE NEMMERE.!! Nordnet - Interactive Brokers - Computershare - Direkteregistrering av aksjer - Flowchart

  1. Der er absolut ingen grund til at printe ud W8 formularen og sende med snail mail, den kan udfyldes digitalt i deres investor portal.

  2. Så man ringer og siger “hej jeg er ny på CS” så sender de et brev, med en kode som man så kam bruge til at aktivere sin konto og få sin lilla Ring ?

  3. Jeg brugte et konto udtog min bank tilfældigvis havde sendt mig for lidt siden, de ville ikke godkende en fartbøde eller ejendoms skatte billet da den var udstedt for over 6 måneder siden

  4. Det tog flere forsøg for mig. Måtte printe en konto udskrift fra e-boks hvor hele siden var synlig før det blev accepteret. Det er lidt besværligt at overføre penge til IBKR, sørg for at overføre +55$ samt penge til at købe en aktie til DRS. Jeg fik ikke overført ekstra 50$ dollars som skal være på kontoen ved DRS og har skullet lave en ekstra overførsel som tager flere dage.

  5. Har gjort Nordnet opmærksom på at jeg beder IBKR om at igangsætte en Basic FOP, alligevel skriver Nordnet at der er et gebyr på 499,- . Hvad fanden betyder FOP så, hvis ikke "free of payment"???

  6. "Free of Payment (FOP) is a term used by IB to refer to a process of transferring long US securities between IB and another financial institution through the Depository Trust Company (DTC)."

  7. Koster også 500kr ved Saxo afaik. Det er det de tager for servicen. IBKR tager 5 USD for en DRS. Og det er 5! Ikke 4.99, skal jeg lige hilse at sige!

  8. Det nummer der står der er ikke til usa men til Canada og når jeg ringer på det nummer damen i telefonen gav mig vil den have information fra brevet jeg ikke har fået endnu😅 Jeg ringer netop for at få brevet sendt ekspres og aner jo ikke hvad mine kontooplysninger er?

  9. Det skal du bare sige til dem når de Beder om social Security nr eller kontonummer… så kommer man videre til en ekspedient der spørger ind til dig personligt og din adresse og broker osv

  10. Er gået lidt i stå her. Har købt en aktie ved ibkr og skal lave en drs. Men man skal åbenbart ikke skrive til dem mere, men bruge deres transfer out funktion. Problemet er at man skal have et account nr. Ved CS. Så formoder jeg skal oprette en konto ved CS før jeg kan lave en drs fra ibkr. Nogen der har stået/står i samme situation? DRS is the way!

  11. Er der nogen herinde der erfaring med at bed ibkr om pfob transfer og ved hvor længe der tager? Har lige bedt ibkr om at overføre xx aktier fra Nordnet, men er så nervøs for de forsvinder i æteren og har brug for et råd!?:)

  12. Det korte svar er JA - det kan du godt, så længe markedet er åbent kan du sælge direkte igennem CS's broker samarbejdspartner.

  13. Måske et dumt spørgsmål. Hvad indebærer det at udfylde w8-ben dokumentet. Nu har jeg søgt, og ved kun det har noget i forhold til skat. Er det en blanket man får fra cs, for derefter at udfylde den, og er det simpelt?

  14. Men kan man overføre sine aktier fra Nordnet til IB, eller skal man købe nye aktier hos IB?

  15. Du kan gøre begge dele, enten at overføre dine aktier fra din(e) broker(s) eller købe direkte hos IBKR eller Computershare hvis du har gennemført registreringen hos dem.

  16. Hey, jeg er har stadig ikke fået overført. Bare for at være helt sikker (er glathjernet) - skal man overføre fra Nordnet til IBKR til CS, eller kan man efter at have åbnet kontoen hus CS overføre direkte fra nordnet?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author: admin