NORDNET (Finland) DRS Transfer to Computershare. Might contain useful information for Sweden, Norway and Denmark too...

  1. Sitten joskus kun GME:n hinta on 50 miljoonassa ja Iltalehden ja AamuPulun käävät hyökkivät foorumeille tekemään tutkimusta, että "minkäslaisia nämä suomalaiset GameStop-miljardöörit ovat, niin odotan, että tämä löytyy screenshottina Iltalehden jutusta ainakin.

  2. Kitos kovasti laadukkaasta selvitystyöstä. Onhan se Nordnetilläkin varmasti oma lehmä ojassa osakkeiden siirron suhteen kun katsoo mitä kuluja meille tulee myydessä jenkkiosakkeita. Siinä vaiheessa kun gme menee saturnuksen renkaiden kohdilla niin alkaa transaktion kulutkin olemaan "tähtitieteelliset" 😅

  3. Juu, harmittaa itteänikin kun en ole koskaan myynyt yhtäkään GME:tä enkä haluaisi aloittaa nytkään. Kysyin vielä DWAC-siirron mahdollisuudesta ja jos se torpataan, niin teen lisäksi tiliä IBKR:ään ja kokeilen siirtää noi sinne.

  4. Anytime, happy to help. I think Nordnet and other brokers / banks whose foreign custodian is Citi may be in a ’holding pattern’ for new accounts. Looking forward to hearing what Lunar’s communications reveal, but damn - the frustration is real.

  5. Iso kiitos selvityksestä. Itse kokeilin onneani kans laittaa viestiä nordnettiin ja tää sama kaveri vastasi suoraa tuon selityksen tuosta omnibus-tilistä. Selvästi tottunut jo copy pasteemaan tuon vastauksen meille pohjoisen apinoille, kun sinä olet jo pohja työn täköjään ehtinyt tehdä.

  6. Sama tilanne ihtellä. Parin päivän päästä on toivottavasti 1 CS:ssä ja noin kolmen viikon päästä pystyn siirtämään loput. Hyvin alhainen XX vaan mutta silti.

  7. Kiitos paljon tästä! Oonkin miettinyt tätä DRS hommaa, kun omat osakkeet on tuolla nordnetissä.

  8. Minkähän takia Nordnetillä on lomake siirtoa varten ulkomaalaiselle tilille? Jos DRS ei onnistu jo olemassa olevalle tilille niin mikä pointti lomakkeen olemassa ololle on? Voisi uskoa, että Nordnetkin onnistuisi siirtämään osakkeet, mikäli Computershare tili on jo olemassa ja voit antaa siirtoa varten CS tilinumeron. Kaikkien lukemieni viestien perusteella isoin ongelma on se, että CS ei voi perustaa tiliä Nordnetin siirtoa varten. Eikö tämä ole jo sellainen asia, mikä kannattaisi ilmoittaa Finanssivalvonnalle? Ymmärtääkseni asiakkaalla on oikeus siirtää arvo-osuutensa mille tahansa olemassa olevalle arvo-osuus tilille.

  9. Really important work here. As a non-Finnish-speaking world-ape holding GME in Finnish Nordnet, this post is invaluable, KIITOS!

  10. Millä asiakirjalla/todistuksella porukka saanut avattua IBKR-tilin? Tarkotan tätä: ”a document to verify your residential address”.

  11. One thing, I read nordea also uses citi which makes nn and nordea same boat. Is it enough to just transfer from either of these to ibkr? I don't know ibkr broker/dealer/bank, but I guess if it ain't citi someone needs to transfer a real share... or am I just high thinking this?

  12. Yeah, that's my thinking too. I've also confirmed from Danske Bank that Citi is their foreign custodian as well. I'm speculating, but transfers within Citi or anyone using Citi are unlikely to impact them negatively, since they're moving shares within the same 'books'.

  13. I have everything on Nordnet Sweden. Am I fucked? Was planning on DRS but I know nothing about taxes and how to file taxes for buying in a taxed account if I ever go to ikbr and buy few shares .

  14. For what it's worth, I don't really trust any other party than Computershare on this matter - when the MOASS starts, all bets are going to be off and no-one really knows what will happen. In a non-MOASS situation I'd be inclined to trust Nordnet, but as Nordnet's foreign custodian may very well be Citibank, I honestly don't know... I don't trust Citi one bit.

  15. Danske bankista on ilmeisesti siirto onnistunut kunhan tili computersharessa valmiina. Säilyttäjänä citi... Korjatkaa ny jos olen väärässä

  16. Ah, legal doublespeak. They have rejected our... which they probably have, since it’s a DTC-internal transfer that they’ve tried.

  17. I’m actually wondering is IBKR better than NN? I also heard that you can transfer your shares from IBKR to CS? Have you researched that? Good post btw 🦍

  18. Just ehin tuhlaa 5minuuttia puhelua samaan asiaan. No ainakin täältä löytyi hyvää keskustelua aiheesta

  19. Thanks OP. From Finland myself and got my GME stuck at T212. Decided to open IBKR account and buy new shares from there instead. Getting DRS'ed now.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author: admin